بررسی لکسس Rx350، گزینه ایده آل خانواده
آوریل 14, 2018
بررسی میدانی هیوندای i20 مدل 2017
آوریل 14, 2018
تست و بررسی اولین i8 پلاک شده در کشور، توسط کارتست

ب ام و i8

هیس! i8 ها فریاد نمی زنند!

 

 

تست و نوشته : مهندس سید سبحان سیدی

پروژه عکس : نسترن مک آرین

 

ب ام و ادعا می کرد اتومبیل هیبریدی خواهد ساخت که به اندازه پورشه 911 و شورولت کروت سریع باشد ؛ شاید در آن زمان این حرف ؛ خودشیفتگی محض محسوب می شد اما در سال 2014 خودرویی اسپرت به بازار جهانی عرضه گشت که درب هایش رو به آسمان پاک باز می شد.زیبایی که راه را به سوی “آینده” هموار کرد.

ب ام و i8 که چند ماهی است پشت ویترین های نمایشگاه های لوکس پایتخت خودنمایی می کند سرانجام توسط راهنمایی و رانندگی در ایران شماره گذاری گردید و از بخت خوش و با هماهنگی های انجام شده ؛ افتخار اولین تست رسمی از این خودروی اسپرت هیبرید بر روی آسفالت پایتخت با پلاک ملی نصیب ما شد.

به چند ماه قبل بر می گردیم . ابتدا ورود سه دستگاه از این اتومبیل با شایعه قیمت 3 میلیاردی چند صباحی تیتر اخبار خودرویی کشور را داغ نگاه داشت . یک ماه بعد که در حوالی خیابان مطهری قدم می زدم متوجه تعداد بیشتری ازین خودرو که داخل ویترین ها دلبری می کردنند شدم. چیزی نگذشت که بیش از سی عدد توسط گمرک و با اخذ مجوز های خاص اجازه ورود گرفت اما از طرف راهنمایی و رانندگی به دلیل پایین بودن ارتفاع خودرو بیش از حد مجاز استاندارد تعیین شده در ایران و همچنین به دلیل غیرطبیعی بودن شکل باز شدن درب های آن!! شماره گذاری نمی شد و بیشتر به منظور وسیله ای تزئینی برای زیبا کردن نمای نمایشگاه های فروش خودرو به کار می رفت.

هرماه افت قیمت 100 میلیونی در ازای خاک خوردن درپی داشت و حدود قیمت آن به 1 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز رسید. البته در مورد قیمت این خودرو بحث های متفاوتی وجود دارد.

ولی روشن ترین مسئله قیمت پایه جهانی 136 هزار دلاری برای  i8 است که با در نظر گرفتن ارز به نرخ متوسط 3500 تومان برای هر دلار قریب به 475 میلیون تومان در مدل پایه 2015 و با در نظر گرفتن مسئله فناوری هیبرید که عوارض گمرک آن فقط 4% است و حساب کردن حمل و نقل و فرض سود دو گردش در دست دلالان نهایتا 800 میلیون تومان قیمت صحیح این خودرو است که متاسفانه این حباب کاذب همیشگی به مثال سنگ خارا می ماند که در بازار خودرویی کشور هیچوقت از بین نخواهد رفت.البته فراموش کردن تعداد محدود واردات این خودرو و زیبایی بی حد و مرز آن کمی بی انصافی است و قطعا در قیمت پایانی ؛ تاثیر خود را بی کم و کاست گذاشته است. (مبلغ ذکر شده قیمت رایج در زمان تست میباشد) ناگاه جمله “هیس! i8 ها فریاد نمی زنند” به ذهنم خطور می کند که با توجه به مظلوم بودن این خودرو و معضلات شماره گذاری آن تا کنون و همراه شدن قضیه هیبرید و بی صدا شتاب گرفتن i8 ها چندان بی ربط نیست.

روز تست فرا می رسد و ما در صبح زیبای اسفند ماه که هوای بهاری داشت با مالک جوان و 20 ساله خودرو که فرصت راندن اولین طاووس با پلاک ملی را در اختیار دارد ملاقات می کنیم. رنگ خودرو دودی تیره متالیک و از کمی فاصله مایل به مشکی است . در نمای جلو چهره ای اغوا گرایانه و عبوسی را مشاهده خواهید کرد که در نگاه  اول چشم های زیبا آن به همراه دی لایت باریک که به مثال خط چشم ؛ زیر چراغ های مشکی i8 را فرا گرفته بود و ترکیب پهنای بی حد و مرز بدنه با ارتفاع کم خودرو شما را برای چند لحظه در بهت فرو خواهد برد. بی شک این خودرویی است که از آینده آمده و بعضی آن را سفینه فضایی لقب داده اند. جلو پنجره همان اصالت همیشگی  ب ام و را حفظ کرده ولی این بار هیبرید بودن خود را با نماد رنگ آبی مات بسیار زیبا مشخص و از دیگر محصولات این شرکت متمایز کرده است.تقریبا درب موتور تمام فضای بعد بالا را به خود اختصاص داده و چراغ ها کاملا در زیر آن قرار دارند. قسمتی بر روی درب موتور طراحی شده تا به وسیله آن موتور الکتریکی تهویه لازم را داشته باشد.

نکته جالب در موررد درب موتور این خودر آن است که از عقب و کنار برف پاکن ها باز می شود و به سمت بالا صعود می کند اما عملا شاسی قابل دسترسی به درب موتور برای مالکین طراحی نشده بود که به توصیه کارخانه به دلیل وجود باتری قوی خودرو ممکن است باعث حادثه و برق گرفتگی شود و حتما باید توسط خود شرکت باز گردد. طبق اخبار یکی از ساکنین عرب حوزه خلیج فارس هنگام کنجکاوی همین مورد جان خود را از دست داده بود! البته از آنجایی که ما نیز نتوانستیم جلوی کنجکاوی خود را بگیریم به دنبال دکمه خلاص کردن درب موتور گشتیم و بعد از جستجو در مدت زمان طولانی آن را پشت جک های درب خودرو پیدا کردیم. شاسی کوچکی بود که باید دو نفر به صورت هم زمان از طرفین درب ها ؛ آن را می کشیدند تا ضامن درب موتور خلاص شود و از آنجایی که کمی جان ترس بودیم ؛ اقدام به این کار نکردیم!


در نمای جانبی طراحی این خودرو حیرت انگیز است . درب های پروانه ای به همراهی قوس بی بدیل سقف و کشیدگی آن تا انتهای خودرو و فرم طراحی گلگیر عقب با تونل بادی برای بهتر شدن ضریب درگ و ارتقای آن به 0.26 همگی از شاهکار های طراحی “بنیوت یاکوب” طراح اصلی خودروی i8 است.

وجود رینگ پنج پر 20 اینچی که هرکدام از پره ها به  3 شاخه تقسیم شده اند به همراه کالیبر ترمز مخصوص با نشان i  ب ام و در هرچه فضایی کردن نمای جانبی نقش بسزایی داشته است. در قسمت عقبی رکاب ؛ قوسی را مشاهده خواهید کرد که باد را به سمت داخل و بر روی لاستیک هدایت می کند و باعث پیوست آن به باد زیر خودرو شده و از قسمت دیفیوز عقب خارج خواهد شد. این قسمت در i8 پایین ترین قسمت اتومبیل می باشد و حتی اگر جلو خودرو از روی چاله ای ناخواسته عبور کند و مراقبت لازم به عمل نیاید قسمت وسط و نزدیک به محور عقب بر روی زمین کشیده خواهد شد.

تفاوت نمای کناری سمت چپ خودرو با سمت راست آن این است که در سمت راننده دربی کوچک برای اتصال برق شهری به خودرو بر روی “گلگیر جلو” طراحی شده ولی در سمت راست خودرو؛ درب باک بر روی “گلگیر عقب” و برای سوخت گیری بنزین  قرار گرفته است. موتور جلو این خودرو یک موتور الکتریکی کامل است که با یک گیربکس دو سرعته نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. در بخش عقب و در قسمتی که ما آن را اغلب با نام قسمت بار می شناسیم ؛ یک موتور کوچک سه سیلندر توربوشارژدار 1.5 لیتری درست بر روی محور عقب خودرو قرار گرفته است که با بالا دادن درب تمام شیشه ای صندوق عقب با استفاده از ریموت ؛ متوجه شدیم که این موتور هم همانند موتور جلو تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و کاملا پلمپ است! یک موتور برقی کوچک دیگر هم در کنار این موتور بنزینی طراحی شده که با تلفیق این دو موتور در بخش عقب و قرار گرفتن گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به چرخ های عقب تقریبا جایی برای گذاشتن یک چمدان هم در قسمت بار نسیت و بیشتر شبیه محفظه نگه دارنده خرید میوه می ماند!

نمای عقب به یقین نمایی از یک نسل انقلابی ب ام و است که تمام هدف خود را بر روی آینده متمرکز ساخته است. چراغ کاسه مانند قرمز را, راهنمایی نارنجی رنگ احاطه دارد که ترکیب این دو به هنگام روشن شدن راهنما قند را دلتان آب می کند! سپر کاملا پرحجم و عضلانی طراحی شده است و دو خط مات آبی رنگ که پیش تر در قسمت جلو خودرو به آن اشاره شده بود تلفیقی زیبا را با این نسل نو ب ام و سری i فراهم آورده اند که در ابتدا از شبرنگ قرمز و چراغ دنده عقب طراحی شده بر روی سپر شروع شده و در نهایت با قوسی چشم نواز به قسمت زیرین  هدایت شده است.


مهندسین با هوشمندی تمام به جای قرار دادن باله در انتهای درب صندوق دو بخش جالب را طراحی کرده اند که از کنار گلگیر های عقب شروع شده و به بالای چراغ ها می رسد. این بخش علاوه بر زیبایی بی حد و مرز و خلاقانه ؛ باعث بهبود وضعیت آیرودینامیک خودرو شده و فشار باد ایجاد شده در این تونل بر روی گلگیر های عقب و انتهای خودرو اثر گذار است که موجب پایداری هرچه بیشتر i8 می گردد.

وجود سامانه ارتباط با مشتریان ب ام و که البته در ایران کاربردی ندارد را بر روی سقف خودرو مشاهده می کنید کرد که نمای خشن تری را به ارمغان آورده است.

به ناگاه یاد زمان ورود i8  به محل تست می رسم که مالک آن ؛ به هنگام بالا دادن درب خودرو و پیاده شدن از آن مرا یاد فیلم عملیات غیر ممکن  4 انداخت که در سال 2011 از یک دستگاه ب ام و i8 کانسپت در بخشی از فیلم استفاده شده بود.زمان را هدر نداده و به سراغ باز کردن درب های این زیبای دوست داشتنی می روم.  کمی با جستجو ضامن درب را در پشت قوسی که برای این کار تعبیه شده بود پیدا می کنم. یک فشار رو به بالا کافی است تا جک ها کمک کرده و درب را به سمت بالا هدایت کنند. درو تا دور نشیمنگاه درب خودرو به راحتی قابل مشاهده بود که طراحی آن با استفاده از فیبر کربن  مقاوم شده با الیاف پلاستیکی معروف CFRP پوشش داده شده بود که کل کابین خودرو را در بر گرفته و باعث مقاومت بالا در تصادفات شدید و صد البته کاهش وزن خودرو می شود که این روش در اغلب هایپرکار ها به وفور استفاده می گردد. با این حال وزن i8 1490 کیلوگرم  گزارش شده است که عمده سنگینی آن بابت تجهیزات بکار رفته هیبریدی و باتری هایی است که دقیقا در وسط خودرو قرار دارد تا باعث تعادل بهتر و تقسیم وزن مناسب تری شود.

برای اولین ورود به سختی سوار خودرو می شوم. رکاب بالاتر از نشیمنگاه صندلی قرار دارد و روش صحیح نشستن در i8 این است که ابتدا زاویه بدن خودرا نسبت به خودرو معکوس قرار داده و از پشت نشیمنگاه خود را بر روی صندلی قرار دهید و سپس پا ها را با کمی دشواری به داخل هدایت کنید. البته به شخصه بعد دفعات متمادی سوار و پیاده شدن از این خودرو کار برایم راحت تر شد و حتی روشی ابداع کردم که اگر کمی چابک باشید می توانید با یک جهش سریع و البته معکوس سوارشدن بر خودرو هایی با در های رو به بالا؛  ابتدا با ورود پاها به درون کابین و بعد پرتاب کردن بدن خود به سمت صندلی صورت می پذیرد که این روش کمتر از یک چشم برهم زدن انجام می شود و حتی از سوار شدن بر خودرو های عادی نیز راحت تر است. رکاب خودرو آن قدر پهن است که می توانید از آن به عنوان صندلی استفاده کرده ؛کنار جاده ای زیبا روی آن نشسته و قهوه میل کنید!

بر روی صندلی های تمام اسپرت i8 قرار می گیرم. طراحی داشبورد خیره کننده است. اینجا همه چیز با نمای بیرونی خودرو تطبیق دارد. در وسط یک مانیتور که با کمی قوس به سمت راننده قرار گرفته خود نمایی می کند. گویا طراحی دشبورد ؛ کنسول وسط و فرمان جوری صورت پذیرفته است که احساس سوار شدن به نسل آینده به شما منتقل شود. طراحی غربیلک فرمان و ترکیب آن با کیفیت چرمی که در زیر پوست حس بی نظیر را به دست ها منتقل می کرد فوق العاده بود.

دکمه استارت درست در سمت بالا و چپ کنسول وسط قرار گرفته که به هنگام خاموش بودن خودرو نوار چشمک زن قرمز ضعیفی دور آن پدیدار می گردد. وقتی ریموت را در محفظه کناری آن و نزدیک به دکمه استارت قرار می دهید نور قرمز چشمک زن پرنور تر می شود و بعد از استارت زدن به رنگ آبی تغییر پیدا می کند. موس پد لمسی در جای همیشگی قرار دارد که امکان تایپ و نوشتن حروف بر روی آن وجود دارد. هرچند بعد کار با این مورد متوجه شدم قسمت لمسی آن فقط یک تکنولوژی است که زیاد کاربردی نیست. اهرم  iDrive نیز همانند دیگر ب ام و ها این خودرو را همراهی می کند. در زیر دکمه استارت کلیدی با نام eDrive قرار دارد که با فشردن آن خودرو به حالت تمام الکتریکی رفته و حدودا مسافتی معادل 30 کیلومتر را با یک شارژ کامل باتری های خودرو می توان طی کرد که برای استفاده روزانه از درب منزل تا محل کار با سرعت متعادل شهری کافی به نظر می رسد.


در قسمت زیرین مانیتور ؛ دریچه های تهویه و پایین تر از آن ادوات کنترل پخش دیسک قرار گرفته است. در سمت چپ این مجموعه دکمه جفت فلاشر و دکمه سنسور های 360 خودرو قرار گرفته است که با فعال نمودن آن خودرو هوشمندانه نسبت به موانع عکس العمل نشان داده و ترمز می کند که این مورد را نیز از سر کنجکاوی و به کمک یک از دوستان جان بر کف ؛ اقدام کرده و خودرو را با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت به عابر نزدیک می کنیم و خودرو هوشمندانه ترمز می کند. با آشنایی و عادت کردن به فضای داخلی i8 دریافتم که علی رغم طراحی فضایی  این خودرو , آن سفینه ای نیست که در تخیل همه با دیدن ظواهر پدیدار می شود و تمام موارد آن متشابه سایر ب ام و ها است که البته کمی چاشنی آن غلیظ تر شده است.

نکته جالب کنترل اتومبیل با اپلیکیشن موبایل اپل است که حتی به روشن کردن سیستم تهویه و روشن و خاموش کردن چراغ ها نیز دسترسی دارید.بدین وسیله می توانید چند دقیقه قبل از ورود به خودروی خود و از راه دور کولر را روشن کرده تا در هنگام ورود خودروی شما خنک و دلپذیر باشد.

نکته حائز اهمیت نحوه باز شدن درب ها از داخل است. بر بالای دستگیره ها دکمه ای برقی قرار دارد که با فشردن آن ضامن درب آزاد شده و می توانید با یک فشار ساده درب را به بالا هدایت کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که اگر اتفاقی برق خودرو در دسترس نبود تکلیف باز کردن چیست. این مورد هم به راحتی قابل حل است. مهندسان ب ام و شاسی ای را درست در کنار شانه شما بر روی درب طراحی کرده اند که با کشیدن آن بصورت دستی سیمی پدیدار می شود که مستقیما به ضامن درب متصل است و آن را آزاد می کند.

این خودرو را کوپه 2+2 می نامند زیرا دو ردیف صندلی برای سرنشینان عقب نیز طراحی شده است .پس از خودرو با مشقت زیاد پیاده شده و به سراغ ردیف عقب می روم.

صندلی جلو را با استفاده از شاسی قرار داده شده در عقب پشت سری ها می خوابانم. اگر نحوه سوار شدن به صندلی جلو را دشوار در نظر بگیریم در این صورت سوار شدن بر ردیف عقب تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد! فضای نشستن بسیار کم است و تقریبا غیرقابل استفاده می باشد. حتی در ویدیوهای تبلغی ب ام و i8 در این فضا ساک دستی و سوئیشرت خود را قرار داده اند اما این بدین منظور نیست که برای سرنشینان عقب غیر قابل استفاده باشد.

برای پیاده شدن از ردیف عقب دست هایم را به سمت دوستی که در بیرون خودرو قرار داشت دراز می کنم و به سختی از خودرو بیرون می آیم.

نوبت به انجام بخش هیجان انگیز کار می رسد. ریموت را از مالک تحویل گرفته و استارت می زنم. خودرو بدون هیچ صدایی روشن می شود. مانیتور آبی رنگ پشت آمپر بسیار چشم نواز است و همه اطلاعات را به طور کامل در خود جای داده است. با فشار دادن کلید برقی آزاد کردن دستی  ترمزها رو به پایین و قرار دادن اهرم روی حالت درایو آهسته شروع به حرکت می کنم . با توجه به زمان تست که درست در وسط هفته بود به ترافیک نیمه سنگین شهری برخورد می کنیم. همه چیز عالی است. هنگام رانندگی در حالت الکتریکی خودرو هیچ صدایی ندارد. دید اطراف توسط آینه ها کافی به نظر می رسید که علاوه بر آن قسمت خالی در بخش عقب تا حدودی موجب دید  عقب هم می شد. آینه وسط هم کاملا با شیشه عقب مطابقت داشت و ابعاد خودرو در طی مسیر و جا باز کردن بین حرکت های نامنظم خودرو های دیگر و موتور سیکلت ها که بعضی مواقع بیش از حد به اتومبیل نزدیک می شدند قابل کنترل بود.هدآپ نیز کار خود را به خوبی انجام می داد و اطلاعات ضروری از جمله سرعت بر روی شیشه جلو نقش می بست. جایگاه نشستن راننده درست در مرکز ثقل خودرو و دید کافی جلو و اطراف یکی از مواردی بود که نظیر آن را در خودرو های اسپرت کمتر مشاهده کرده بودم.

نمایش شبیه سازی موقعیت خودرو نسبت به موانع نزدیک از ارتفاع بالا و تقریبا 2 متری بر روی مانیتور که توسط دوربین های واید در جلو عقب و زیر آینه ها جا خوش کرده بود قابل مشاهده بود ؛ که در پارک کردن تاثیر فوق العاده ای داشت. سه حالت رانندگی توسط  i8 در اختیار من گذاشته شده بود. حالت اول حالت eDrive(حالت اقتصادی) بود که فقط موتور الکتریکی فعال بوده و با دیفرانسیل جلو حرکت خواهید کرد. این حالت که در حال استفاده از آن در ترافیک شهری بودیم منجر به کاهش شارژ باتری شد و پس از مدتی رانندگی طولانی ؛ در نمای مانیتور پشت آمپر خالی بودن باتری را نشان می داد. حالت بعدی حالت کامفورت یا همان راحت بود.مسیر کمی خلوت می شود.برای همیاری از یک تویوتا هایلوکس استفاده کردیم که در باز کردن لاین تاثیر بسزایی داشت تا ما بتوانیم بدون دغدغه قدرت مانور پذیری و شتاب خودرو را در شهر آزمایش کنیم.

اهرم دسته دنده را به سمت چپ و حالت اسپرت می دهم. پشت آمپر به ناگاه به رنگ قرمز در می آید. موتور بنزینی توربوشارژ به کار می افتد و خودرو غرشی از اگزوز سر می دهد. مثل اینکه قرار است ماجرا از ریشه تغییر کند.

در حالت اسپرت موتور بنزینی و برقی با هم به کار می افتند و هر چهار چرخ متحرک است. برای امتحان پای خود تا دو سوم روی پدال گاز فشار می دهم تا شتاب نسبی آن را ارزیابی کنم.خودرو بدون لحظه ای مکس از آسفالت کنده شده  و در جا پای خود را بر روی پدال ترمز می گذارم تا از سرعت آن بکاهم. در همین ابتدای شتاب گیری مشخص شد این خودرو خیلی نیرومند تر از آن چیزی است که تصور می کردم. چند خیابان را طی می کنیم به خیابانی می رسم که فقط یک لاین راه تردد دارد و در دو طرف آن خودرو ها پارک شده اند. این بار پای خود را کامل بر روی پدال راست فشار میدهم و تنها جمله ای که در وصف این خودرو می توانم بگویم ؛” این خودرو بی نظیر است! ”


در طی دو ثانیه از شروع حرکت تصویر اطراف من کشیده می شوند و من در حال شتاب گیری فقط به نقطه در جلو خیره می شوم که اتومبیل را مستقیم هدایت کنم . بهترین تعویض دنده ای که تا به حال دیده ام. حتی از گیبرکس PDK پورشه 911 هم بهتر بود! بدون وقفه و پیوسته در حال شتاب گیری آن هم در سکوت! هرچند خودرو مجهز به کیت اگزوز نیز بود اما با بالا دادن پنجره ها آرامش بی نظیری در کابین برقرار بود. مطمئن باشید لذت شتاب گیری با یک خودروی بدون کیت اگزوز هم می تواند هیجان انگیز باشد. حتما  زمانی را برای تست این قضیه با خودروی خود بگذارید. هندزفری خود را در گوش فرو برده و به موسیقی با صدای بلند گوش دهید و اقدام به شتابگیری کنید. وقتی صدای دور موتور و اگزوز را نمی شنوید شتاب گیری بسیار ترسناک تر خواهد بود. در حال شتاب گیری و با افزایش سرعت متوجه احساس خاصی در این اتومبیل شدم. همانند تیک آف هواپیما به دلیل سبکی خودرو و سیستم 4 چرخ متحرک و صد البته توان بالا بعد از رسیدن به سرعت کافی انگار خودرو با ذهن شما کنترل می شود و فقط یک اهرم پرواز کم دارد تا از روی آسفالت کنده شده و اوج بگیرید! در تست هندلینگ نیز این خودرو محشر به پا کرد و کاملا تحت تسلط من بود به صورتی که با کوچکترین فرمان مغز ؛ خودرو در مسیر درست قرار می گرفت و پایداری در بالاترین حد خود قرار داشت. لذت رانندگی به تمام معنا در این اتومبیل تجلی یافته بود.خودرویی که از نظر نگارنده نه در دسته بندی گرندکوپه اسپرت؛ بلکه در ردیف سوپراسپرت ها قرار می گیرد.نکته جالب شارژ شدن 30% از باتری بعد از دوبار شتاب گیری بود. در حالت رانندگی اسپرت؛ هرچقدر به این خودرو گاز بدهید و هر چقدر ترمز کنید میزان شارژ باتری ها را بالا خواهید برد. چه چیزی ازاین بهتر؟ پیام این خودرو کاملا واضح است ؛ اگر می خواهید سیاره زمین را از شر آلودگی زیست محیطی نجات بدهید ؛ “سریع تر برانید!”

در پایان از مالک خودرو ” مهرداد دلیری” و هماهنگی ” ایمان ذاکریان” و همراهی آقایان “امیرعلی شبیری” ؛ “آرین نقوی” و خانم “غزل زرینی”  با تیم کارتست تشکر می کنیم.

 

Bmw i8 2015
1-موتور بنزینی 1.5 لیتری 3 سیلندر توربو در عقب به 2-همراهی موتور کوچک التریکی 8 اسب بخاری

3-موتور الکتریکی در جلو

پیشرانه
228 موتور بنزینی و برقی پشت

129 موتور برقی جلو

357 مجموعا

حداکثر قدرت

اسب بخار

1490 وزن خالص(کیلو گرم)
4.4کاتالوگ/

تست شده در جهان پایین تر و رقم 3.9 است

شتاب 0-100(ثانیه)
250 حداکثر سرعت
2 سرعته اتوماتیک برای موتور برقی و

6 سرعته با قابلیت تعویض دستی برای موتور بنزینی

نوع جعبه دنده
215/45/20 R

245/40/R20

مشخصات تایر
رسمی 2.1

تست شده در نشریات برتر تا 7

میانگین مصرف 100 کیلومتر(لیتر-شهر)
اطلاع دقیقی نیست. هرمنبعی متفاوت است حجم مخزن سوخت(لیتر)
4,689/1,942/1,298 طول/عرض/ارتفاع

(میلی متر)

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست خودرو