جشن تولد GTR به سبک ایتال‌دیزاین!
ژوئن 30, 2018
M5 با 700 اسب می‌آید!
جولای 4, 2018
چلجر با چشمان قرمز برمی‌گردد!

نوشته: مهندس عرفان رأفتی

کارتست – سال 2019 موتور دوج دیمون را در چلنجرِ هلکتِ Red Eye پیدا خواهید کرد؛ و البته کمی قوی‌تر!
برنامه تولید دوج دیمون در خردادماه امسال تمام شد. بااین‌حال اخبار جدید می‌گویند اگر دل‌تنگ موتور V8 Hemi می‌شوید نگران نباشید. موتور خط‌شکن دف عقب‌های دنیا با چشمان قرمز و قدرت بیشتر به رینگ برمی‌گردد.
چلنجر Red Eye جدید با 797 اسب بخار و 958 نیوتون متر گشتاور و حداکثر سرعت 326کیلومتر بر ساعت، با همان استایل آیرودینامیکی آجر شکل به بازار می‌آید. چشم قرمزی داستان ما در 3.4 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و 400 متر را در 10.8 ثانیه رد می‌کند؛ اگر دنبال رکورد درگ می‌گردید بهتر است سراغ نمونه‌های دست دو دیمون را بگیرید!

 

 

دوج برای اولین بار در تاریخ خودروسازی توانسته با افزایش قدرت سطح عملکرد را پایین بیاورد! البته شاید قصد دوج بهتر نشان دادن فرصت گذشته برای خرید دیمون بوده باشد! نمی‌دانیم!
دوج می‌گوید موتور رد آی از قطعات ارتقا یافته دیمون استفاده خواهد کرد؛ سوپرشارژر بزرگ‌تر، پیستون و شاتون های محکم‌تر، میل‌سوپاپ جدید و سیستم بهبودیافته سوخت‌رسانی خبر از یک دیمون در قالب ردآی می‌دهد. خبر خوش اینکه با رد آی می‌توانید 300 دور بیشتر گاز بدهید و ردلاین موتور روی 6500 تنظیم‌شده است. البته این خبرهای خوش نتیجه جالبی ندارند؛ چون با این حجم قدرت، باک 59 لیتری، در 11 دقیقه خالی خواهد شد! (در حالت تخته‌گاز)
یک آپشن خاص هم برای دیمونی کردن رد آی هم اضافه ده که به کمک آن بوست سوپرشارژر تا 3.9 PSI بالا می‌رود. این بوست مورچه‌ای 55 درصد گشتاور بیشتر برای شروع درگ تأمین می‌کند. یک دیفرانسیل با ضریب 3.09:1 برای پیست‌های درگ تدارک دیده‌شده است. مانند موستانگ، قفل موازی هم برای گرم کردن تایرهای عقب در پیست قابل سفارش است.

تغییرات بدنه Red Eye به بدنه پهن‌تر و دو ورودی هوای دهه هفتادی دوج شکل محدود می‌شود! البته در نسخه R/T Scat Pack Widebody، بدنه پهن‌تر و تایرهای 305/35R20 پیرلی هم وجود دارد.
چلنجر Red Eye در سال 2019 در دسترس خواهد بود؛ اما اگر عجله دارید فعلاً باید با دیمون های دست دو بسازید!

عرفان رافتی
عرفان رافتی
علاقه‌مند به موتوراسپرت و دنیای چهارچرخ‌ها /// به‌دنبال راه‌حل برای سریع‌تر پیچیدن در پیچ‌ها! :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست خودرو