تست ماشین ایتالیایی کارتینگ، Birel
آوریل 16, 2018
تست و بررسی ب ام و 730Li VIP مدل 2017
آوریل 16, 2018
تست و بررسی اجمالی MvM 315 در مهرشهر

MvM 315

هاچ بک خوش رخ

تست : مهندس سید سبحان سیدی
نوشته: مهندس محمد مهدی خلیلی

پروژه عکس: سید مهدی محمدی

 

ام وي ام 315 يا همان چري فالوين در آوريل 2010 رونمايي شد و در سال 2012 فيس ليفت آن به بازار عرضه شد . از تغييرات به عمل آمده روي نسخه فيس ليفت ميتوان به تغيير سپر عقب ، فرم چراغ هاي جلو ، طراحي داخلي و تغيير مجموعه صفحه كلاچ و گيربكس اشاره كرد.

 

شايد بتوان طراحي اين خودرو را مهم ترين ركن فروشش در بازار ايران دانست، طراحي مدرني كه تا حدودي به خودروهاي كره اي و ژاپني نزديك شده و طراحي داخلي اسپرتي كه با بيرون خودرو به خوبي هارموني دارد كه اين يك برگ برنده مقابل رقاباي موجود در بازار براي اين خودرو ميباشد . كيفيت ساخت نه چندان مطلوب خودرو و استفاده از پلاستيك خشك با درجه كيفي متوسط براي اداوات داخلي شايد يكي از نقطه ضعف هاي بزرگ اين خودرو باشد . فضاي داخل اتاق كاملا مناسب خانواده هاي كم جمعيت ميباشد و حجم صندوق عقب آن براي برداشتن وسايل لازم يك مسافرت چند روزه كافيست . اين خودرو داراي دو ايربگ راننده و سرنشين ميباشد و توانسته 4 ستاره ايمني را از موسسه (C_NCAP) چين كسب كند.

 


قلب تپنده اين خودرو يك پيشرانه به حجم دقيق 1497 سي سي ميباشد كه با 140 نيوتون متر گشتاور در دور 3000 و به لطف يك گيربكس 5 سرعته دستي ميتواند 107 اسب بخار قدرت را به روي چرخ هاي جلو انتقال دهد . زمان رسيدن سرعت از حالت سكون به 100 كيلومتر در ساعت براي اين خودرو 15 ثانيه ميباشد كه يكي از ضعف هاي ديگر اين خودرو نسبت به رقيب فرانسوي _ايراني اش يعني پژو 206 ميباشد.

در مدل هاي قبل از فيس ليفت گيربكس اين خودرو اصلا با پيشرانه همخواني نداشت و عملكرد ضعيفي رو براي اين خودرو به همراه داشت ولي بعد از فيس ليفت به ميزان قابل توجهي اين مشكل رفع شد و ديگر خبري از داغ كردن صفحه كلاچ و صداي زوزه در دورهاي بالا نيست

 


وقتي پشت فرمان اين خودرو مينشينيد به دليل بزرگ بودن پنجره ها و آيينه هاي جانبي ،ديد خوبي به اطراف داريد ولي ديد عقب اصلا مناسب نيست كه البته چري با گذاشتن سنسور هاي دنده عقب اين مشكل رو تا حدودي رفع كرده.

سواري نرم اين خودرو تا حدودي آن را نسبت به رقيبانش برتري ميبخشد و حركت در ترافيك و پارك كردن را برايتان آسان ميكند ، همچنين هندلينگ نسبتاً قابل قبولي در سرعت هاي پايين دارد كه اين موضوع در سرعت هاي بالا صدق نميكند ، در سرعت هاي بالا وقتي به پيچ هاي تند ميرسيد عدم چسبندگي چرخ هاي عقب را به وضوح حس ميكنيد .

در كيفيت ترمزگيري هم ضعف هايي مشاهده ميشود از جمله حساس نبودن پدال ترمز كه باعث ميشود براي ترمزگيري مجبور شويد كه به پدال ترمز فشار زيادي وارد كنيد كه اين باز يك نقطه ضعف ديگر در مقابل رقيبان موجود در بازار ميباشد .

سيستم تعليق همانند آنچه از يك ماشين هاچ بك شهري انتظار داريد خشك ميباشد و دست انداز هاي خيابان ها را به طور محسوسی به اتاق منتقل ميكند .


نکات مثبت: طراحي مناسب _ مصرف سوخت اقتصادي

نکات منفی: گيربكس ناهماهنگ با پيشرانه( مدل هاي قبل فيس ليفت) _ كيفيت ساخت نه چندان مطلوب_ شتاب پايين


كلاس: هاچ بك

حجم موتور: 1497cc

جعبه دنده: 5 سرعته دستي

تعداد سيلندر/سوپاپ: 16/4

قدرت(اسب بخار/دور بر دقيقه): 6000/107

گشتاور(نيوتون.متر/دور بر دقيقه): 3000/140

شتاب(صفر تا صد): 15 ثانيه

حداكثر سرعت: 170 كيلومتر در ساعت

مصرف سوخت تركيبي: 6.5 ليتر در هر 100 كيلومتر

حجم مخزن سوخت: 50 ليتر

قواي متحركه: چرخ هاي جلو FWD

تعليق جلو: مك فرسون با فنر پيچشي ، ميله نگهدارنده و ضد لغزش

تعليق عقب: سيستم تعليق كشنده چندگانه با فنر پيچشي

استاندارد آلايندگي: يورو 4

وزن: 1210 كيلوگرم

ابعاد طول/عرض/ارتفاع (ميليمتر): 1686/1480/4333

سيستم ترمز و پايداري: ABS_EBD

سيستم هاي امنيتي: ايمبرلايزر

سيستم فرمان: هيدروليكي با قابليت تنظيم ارتفاع

سيستم تهويه مطبوع: دستي

سيستم صوتي و مالتي مديا: قابليت پخش mp3_ ورودي USB و AUX _ مجهز به 6 بلندگو

سيستم آيينه و شيشه ها: شيشه ها برقي _ تنظيم آيينه هاي جانبي برقي

سيستم روشنايي: مه شكن جلو و عقب

ساير امكانات: سنسور دنده عقب _ رينگ هاي آلومينيومي

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست خودرو