خانه / اخبار برتر / پژو با سدان 300 اسبی وارد می‌شود!
508 هایبرید

پژو با سدان 300 اسبی وارد می‌شود!

کارتست – دوست دارید برای مرسدس‌های پرقدرت شاخ‌وشانه بکشید؟ می‌خواهید ب ام و های چند سیلندر توربو را وسط خیابان له کنید؟ راه‌حل کم‌خرج چیست؟ در ایران کارتان با یک موتور BP مزدا یا RC پژو راه می‌افتد اما صبر کنید!

پژو در حال آماده کردن یک نسخه خاص از 508 است. این خودرو که با زبان طراحی جدید پژو ساخته‌شده می‌خواهد کمی از سوسول‌بازی و شهری بودن دل بکند. پس یک R به آخر اسمش اضافه کنید تا سریع بشود. جاهدی می‌گوید این کلمه 50 اسب افزایش قدرت دارد!

ساخت یک سدان اسپرت کوچک در کلاس مرسدس C43 کار سختی به نظر می‌آید؛ اما پژو ادعا کرده که می‌تواند با یک موتور 1.6 لیتری این کار را انجام دهد. ظاهراً استراتژی ” هر چی ماشین داریم توش TU5 بکاریم” به فرانسه سرایت کرده است!

موتور 508R یک چهار سیلندر توربوست که با دو موتور الکتریکی کوپل می‌شود. عدد دقیقی از قدرت تولیدی این مجموعه ارائه نشده؛ اما با نگاه به 3008هایبرید4، می‌توانیم بفهمیم بیشتر از 296 اسب بخار، 508 را خواهند کشید. 508 همین‌الان آپشن هیبریدی دارد؛ ولی 224 اسب بخار بیشتر گیرتان نمی‌آید.

508 هایبرید
508 هایبریدی! فعلا فقط راه می‌رود. بعدا خیابان می‌درد!

سرپرست طراحی پژو، گیلس ویدال، در رابطه به این حدسیات در نمایشگاه پاریس گفت:

“ما نسخه‌های اسپرت تری از 508 خواهیم داشت، پژو 3008 هایبرید می‌تواند تا 300 اسب یا بیشتر قدرت بگیرد و ما به دنبال یک نسخه پرفورمنس هستیم”

تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد و با آن موتور دوست‌داشتنی 1.6 لیتری هم کنار آمدیم! اما زمانی که من واژه R به گوشم خورد یاد فولکس‌واگن افتادم. حقیقت این است که تا قبل از این اتفاق، پژو، خودروهای پروفورمنسش را با GTI توصیف می‌کرد. ویدال در پاسخ به این مسئله می‌گوید:

“نام GTI برای خودروهای کوچک مثل 308 یا 208 است؛ خیلی خنده‌دار است که این بج را روی این ماشین بگذارید!”

درحالی‌که پژو چنین ادعایی دارد؛ جالب است بدانید در دهه 80 میلادی خودرویی به نام 505 GTI عرضه شد! و کاملا اتفاقی، همه جای آن پر از برچسب‌های GTI بود. ولی اگر کمی از خر شیطان پایین بیاییم پسوند R را در RCZ R خدابیامرز هم پیدا می‌کنید.

به‌هرحال ما که چشم‌به‌راه هستیم! امیدواریم پژو هم بتواند خودروهایی با رانندگی لذت‌بخش و جذاب بسازد.

درباره ی عرفان رافتی

علاقه‌مند به موتوراسپرت و دنیای چهارچرخ‌ها /// به‌دنبال راه‌حل برای سریع‌تر پیچیدن در پیچ‌ها! :)

همچنین ببینید

HRE3D+

پرینت سه بعدی رینگ در خانه؟!

کارتست – برای ایرانی‌های ماشین باز، رینگ‌اسپرت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت یک خودروی خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *