خانه / اخبار برتر / پرینت سه بعدی رینگ در خانه؟!
HRE3D+

پرینت سه بعدی رینگ در خانه؟!

کارتست – برای ایرانی‌های ماشین باز، رینگ‌اسپرت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت یک خودروی خاص است. بعدازآن نوبت کیت ارتفاع، سیستم و بوق 10-11 بنزی اصل می‌شود! ولی اگر رینگ نداشته باشید همچنان کنار فابریکی‌ها هستید و از گود رقابت خارج!هر چه از اهمیت رینگ در کیفیت سواری و چیزهای دیگر بگویم کم است؛ اهمیت این جسم چرخان آنجا مشخص می‌شود که خودروسازان داخلی هم علاقه به تولید رینگ‌های متنوع دارند!

HRE3D+
نمای کلی! خشن و ظریف!

این روزها با شناخت بهتر مواد و روش‌های کار کشیدن از آن‌ها، صنعت خودرو به طرز دیوانه‌واری در حال پیشرفت است. اما مسئله مهمی که پیش می‌آید این است که ” کدومش از همه بهتره داداش؟”

آلومینیوم؟ فولاد؟ منیزیم؟ فیبرکربن؟ آره فیبر کربن واقعاً خوبه!!

ولی در همین وضعیت شیر تو شیر موجود، یکی از خواب بلند شده و گفته:

“چی میشه اگه به‌جای همه اینا از تیتانیوم استفاده کنیم و با پرینت سه‌بعدی تولیدش کنیم؟”

پرینت سه‌بعدی فلزات، از آن علم‌های تازه به بازار آمده است و راه زیادی تا کمال دارد. اما شخصیت سیریش داستان ما، به شرکت GE Additive می‌رود و می‌گوید که چنین چیزی می‌خواهد.

درنهایت، بعد از مدتی، چنین چیزی دستش را می‌گیرد:

HRE3D+
پره های ظریفی که داخل هم فرو رفته اند! بروید در روش ها معمول دنبال این ظرافت ها بگردید!

این موجود گران قیمت، به کمک تمام آن چیزهایی که در فیلم‌های تخیلی دیده‌ایم تولید می‌شود. پرتوهای لیزر که ذرات تیتانیوم را به سطح شلیک می‌کنند و دستگاه‌های CNC و خیلی چیزهای دیگری که “از نزدیک دیدنشان سعادت می‌خواهد!”

روند ساخت این رینگ را از زبان تولید کنندگانش ببینید. به زبان انگلیسی البته!

 

جدای از روندهای ساخت پیچیده و تخیلی قدیمی (که فقط پول صاحب کارخانه را دود می‌کند!) نکات جالبی وجود دارد که این نوع ساخت را به‌شدت به‌صرفه می‌کند. تولید رینگ با این روش، نیازی به کارخانه‌های بزرگ فورج و داستان‌های دیگر ندارد. هدر رفت مواد در این روش بسیار کم است! تنها جایی هدر رفت مواد دارید که باید ساپورت های فلزی پرینتر سه‌بعدی جدا کنید. در شکل‌های قبلی تولید رینگ، از یک بلوک 100 کیلویی، فقط 20 کیلو از آن داخل بازار می‌شد.

HRE3D+
#ظرافت_بی‌نهایت

این رینگ در 6 قطعه جدا از هم تولید می‌شود؛ بعدازآن، یک اپراتور، با پیچ‌های تیتانیومی پره‌های رینگ را به طوقه رینگ وصل می‌کند. سوالات جالب زیادی در این مرحله برایم ایجاد شد:

این رینگ چند پره دارد؟!

چگونه به کسی که Nهزار پوند پول رینگ می‌دهد؛ می‌گویند جای پیچ‌هایش نصفه است و درکنار هم کامل می‌شود؟!

چگونه کسی که Nهزار پوند پول رینگ می‌دهد به جای پیچ آن اعتماد می‌کند؟!

HRE3D+
یکی از آن 6 قطعه جادویی!

با تمام این احوالات، قیمت بسیار زیاد این محصول باعث می‌شود که بازهم جز فابریکی‌ها بمانیم! قطعاً تولید یک پروتوتایپ هزینه زیادی دارد؛ اما آن روز دور نیست که در گوشه خانه، رینگ مورد علاقه مان در حال پرینت باشد!

HRE3D+

HRE3D+

 

 

 

چه کسی بهتر از مکلارن P1 برای نمایش این حجم از زیبایی؟

 

 

 

 

 

ما به HRE ایمان‌داریم که می‌تواند با توسعه علم، هزینه های تولید رینگ را کم‌تر کند؛ پس مسئولین HRE! حتماً این مسئله را در دستور کارتان قرار دهید. با تشکر!

درباره ی عرفان رافتی

علاقه‌مند به موتوراسپرت و دنیای چهارچرخ‌ها /// به‌دنبال راه‌حل برای سریع‌تر پیچیدن در پیچ‌ها! :)

همچنین ببینید

911 با کد 992

بهترین 911 آماده نبرد است!

کارتست – آخرین روزهای نوربرگرینگ، مهمان خودروهای زیادی است! همه خودروسازها آمده‌اند تا برای آخرین …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *