خانه / اخبار برتر / ماسل کار الکتریکی شورولت!
کامارو الکتریکی

ماسل کار الکتریکی شورولت!

کارتست – ماسل کارها همیشه ناراحت هستند؛ دوست ندارند بپیچند، پرسروصدایند و خلاصه همه این داستان‌ها! اما چه می‌شود اگر یک موتور الکتریکی جای آن بگذاریم؟ بخش ویژه تولید خودروهای خاص شورولت (eCOPO) یک کامارو برقی ساخته است؛ اما نه آن‌طور که فکر می‌کنید!

حقیقت این است که اگر بخواهید یک خودروی بنزینی را برقی کنید؛ مشکلات زیادی سر راهتان دارید. به‌طورکلی باید شاسی خودرو را مطابق با نیازتان تغییر دهید. همین یک جمله مشخص می‌کند چقدر این کار سخت است! اما شورولت ترجیح داده تا موتوربرقی دقیقاً پیچ به پیچ، به‌جای موتور بنزینی بنشیند؛ و مثل یک ماشین بنزینی، گیربکس هم دارد. به‌هرحال آمریکایی‌ها، آمریکایی‌اند!

کامارو الکتریکی
این نسخه فیس‌لیفت اضطراری کاماروست. هنوز تا نسخه جدید راه زیاد مانده!

 

دو موتور الکتریکی BorgWarner، یکی شده‌اند و  700 اسب بخار و 813 نیوتون متر گشتاور دارند. این قدرت به همان گیربکس معمول کامارو می‌رود که ای‌کوپو کمی آن را دست‌کاری کرده است. نکته جالب اینکه روش نصب این موتور به‌جای موتور احتراق داخلی، فرایند ساده‌ای دارد. اگر گیربکس و دسته‌موتوری داشته باشید که به سری موتورهای LS این کمپانی بخورد؛ روی کامارو الکتریکی هم جواب است!

تنها مشکل اساسی این روش، تلفات نیرو در مسیر است؛ که می‌تواند با نصب ساده این موتور خط بخورد! با این توصیفات خودتان را برای شنیدن تایم یک‌چهارم مایل آماده کنید. “9” ثانیه!

حقیقت این است که کامارو هنوز جای بهبود دارد! و نکته جالب‌تر اینکه اولین سیستم برقی 800 ولت شورولت روی این خودرو نصب‌شده است. این سیستم حدود 80 کیلو وزن دارد؛ و برای تقسیم وزن بهتر، روی هر چرخ، 20 کیلو “برق” گذاشته‌اند تا تعادل ماشین حفظ شود.

کامارو الکتریکی
من هم با این چفت و بست های زیبا میتوانم تایم 9 ثانیه بزنم!

داستان جذاب اینجاست که این موتور و باتری‌ها، مثل موتورهای LS و ،LT می‌توانند به‌صورت سفارشی قابل‌خرید باشند! آقای Russ O’Blenes رئیس بخش قطعات پرفورمنس و موتور اسپورت جنرال موتورز می‌گوید:

“ای‌کوپو جایی است که در آینده، با روند برقی شدن خودروها، به آنجا خواهیم رفت. “کامارو ای‌کوپو” برای کنار زدن محدودیت‌ها آماده‌شده و این کانسپت یک ماجراجویی با همان روح ماسل کارهاست.”

“قابلیت‌های این ماشین برای رانندگان بسیار جذاب است و رانندگان جدیدی به دنیا معرفی خواهد کرد. شورولت در این قضیه پیشرو است. پروژه ای‌کوپو برای داشتن موتورهای الکتریکی در مسابقه و شهر برنامه‌ای دارد؛ که شروع آن، کانسپت کامارو بوده است.”

” ما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم اما این دقیقاً چیزی است که به دنبال آن می‌گردیم!”

درباره ی عرفان رافتی

علاقه‌مند به موتوراسپرت و دنیای چهارچرخ‌ها /// به‌دنبال راه‌حل برای سریع‌تر پیچیدن در پیچ‌ها! :)

همچنین ببینید

HRE3D+

پرینت سه بعدی رینگ در خانه؟!

کارتست – برای ایرانی‌های ماشین باز، رینگ‌اسپرت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت یک خودروی خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *