خانه / اخبار برتر / خاک‌بازی با کیمن کار درستیست؟!

خاک‌بازی با کیمن کار درستیست؟!

نوشته: مهندس عرفان رأفتی
کارتست – یک پورشه 911 قدیمی را فرض کنید که مانند لنسر ایوو خاک‌بازی می‌کند؛ واقعاً جالب شد! حقیقتش را بخواهید 911 قیمت زیادی دارد و اگر کمی هم ماشین‌دوست باشید؛ واقعاً دلتان نمی‌آید با 911 چنین کاری کنید. اما حاضرید با برادر نق‌نقو و کوچکش این کار را بکنید!

قدیم‌ترها هم چیز خوب بود؛ به‌جز یک‌چیز. پورشه 911! هر چه می‌گذرد این خودرو بهتر می‌شود و از آن فرم بیتلی بیشتر دل می‌کند. و بعد از مدتی سروکله زدن با 911، مهندسان پورشه فهمیدند یک ماشین 6 سیلندر کوچک‌تر احتیاج داریم؛ و کیمن به دنیا آمد. کیمن کوچک‌تر و سبک‌تر از 911 است. پس اگر قرار باشد مسافت بین دو روستا را (البته خارج از کشور، اینجا همان پراید خودمان هم نابود می‌شود) در کمترین زمان طی کنید؛ کیمن انتخاب بهتری است.

بابا بزرگ 911 یا بچه‌بیتل درحال به بقل رفتن و خاک بازی!

رقابت‌های رالی در بین جوانان طرفداران زیادی دارد. رالی زیرمجموعه‌های زیادی دارد؛ اما کیس موردنظر ما یک لنسر Evo نیست که از روی تپه خاک پرواز می‌کند! این بار یک پورشه لاکشری و تجملی می‌آید تا روی 4 چرخ محرک‌ها را در مسیرهای آسفالت کم کند.
مدتی پیش پورشه تائید کرد که روی یک نمونه پروتوتایپ کیمن برای رالی کار می‌کند. این خودرو برای عده محدودی از ” عشق روندن با دف عقب‌ها در مسابقات ” تولید خواهد شد. برنامه تولید کیمن R-GT توسط کمپانی پورشه، شرکت RD Ltd و رومن دوماس ، راننده تست پورشه، انجام‌شده است. جالب است که تازگی‌ها اگر خودرویی بخواهد سریع برود باید در اسمش اثری از حروف “G”، “T” و “R” باشد؛ وگرنه نمی‌شود!

این بار ندیده همان پدربزرگ مرحوم! یکمی سوسولی تر به بقل!

ظاهراً موتور این “فلفل نبین چه ریزه” همان 3.8 لیتری تخت 6 سیلندر معروف است که صدای دیوانه ای دارد! هنوز اطلاعات این خودرو در پاکت نامه محرمانه رئیس پورشه است و مهرومومش باز نشده. ولی می‌توانیم مطمئن باشیم که تمام قطعات تعلیق، گیربکس و دیفرانسیل آن تغییر کرده است.
درحالی‌که تست‌های روی آسفالت انجام‌شده است؛ پورشه می‌خواهد کیمن R-GT را به آلمان ببرد و در بین غول‌های چهارچرخ متحرک، کمی خاک‌بازی یادش بدهد. معلوم نیست که سرانجام این خودروی دوست‌داشتنی چه خواهد بود. باید منتظر باشیم و ببینیم کیمن خاک‌بازی یاد می‌گیرد یا نه!

درباره ی عرفان رافتی

علاقه‌مند به موتوراسپرت و دنیای چهارچرخ‌ها /// به‌دنبال راه‌حل برای سریع‌تر پیچیدن در پیچ‌ها! :)

همچنین ببینید

HRE3D+

پرینت سه بعدی رینگ در خانه؟!

کارتست – برای ایرانی‌های ماشین باز، رینگ‌اسپرت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت یک خودروی خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *